Zestawy medyczne nie cieszyły się taką popularnością jak strażackie czy też policyjne, ale w tym przypadku mamy dość ciekawą konstrukcję. Samoloty z drugiej strony zawsze były chętniej przyjmowane. Lotniska zawsze są pełne przeróżnych samolotów, jak więc mogło zabraknąć medycznego? Prezentacje od roku 1988 zawierały tą unikalną dwu-ogonową konstrukcję. Poniżej można zobaczyć jedną wraz z zestawem 6392-1: Lotnisko. Jest to dość oryginalna pozycja w lotnictwie Lego i cieszę się, że została zaprojektowana. Rannych trzeba w końcu transportować jak najszybciej i nie zawsze samochód czy nawet helikopter będzie w stanie to zrobić. Duży helikopter ratowniczy również został wydany w motywie Town w zestawie 6482-1: Helikopter-ratowniczy. Może niewiele medycznych budynków było dostępnych w motywie Town, ale zdecydowanie pojazdów i maszyn powietrznych nie brakowało.
Medyczny samolot dostępny w tym zestawie jest dość nietypowy, bo nie ma rozpiętych skrzydeł, jednego ogona oraz silników odrzutowych. Pomysł jest tutaj unikatowy, bo napędem są cztery mniejsze śmigła zamontowane na górnych wąskich skrzydłach. Na tyle zamontowana jest listwa stabilizacyjna na dwóch podniesieniach wychodzących ze skrzydeł. Dzięki temu tylna część kadłuba samolotu jest w pełni dostępna.
Siedzenie medyka
Dostęp do wnętrza samolotu jest możliwy z dwóch miejsc.
Tył kadłuba
Można otworzyć na bok tył kadłuba, przez co jest łatwy dostęp do pacjenta i noszy. Poza tym boczna część kadłuba może zostać otwarta do góry, gdzie jest miejsce dla medyka. Z przodu kadłuba jest miejsce oczywiście dla pilota, który nie ma otwieranej klapy do swojej kabiny. Standardowo trzeba zdjąć klocek wierzchni. Trzy figurki są dostępne w tym zestawie - pilot, medyk oraz pacjentka na noszach. Samolot został zaprojektowany wykorzystując te same schematy jak choćby przy lotnisku 6392-1: Lotnisko z roku 1985. Nie ma żadnych problemów z połączeniem tego samolotu z dowolnym z trzech lotnisk z motywu Town. Ciekawym jest, że nie udało mi się znaleźć rzeczywistej wersji tego samolotu. Możliwe, ze tym razem nie była to replika istniejącej już maszyny. Nie mniej jednak pomysł jest zaiste ciekawy i wyjątkowy.
Szczegóły techniczne
Lądowanie
Warto jeszcze wspomnieć, że przednie koło jest ruchome. W większych samolotach jest to raczej standard. Przednia szyba samolotu wykorzystana tutaj jest już nowego typu, mimo że to zestaw z końca lat 80-tych. Dla porównania można zobaczyć samolot 6368-1: Prywatny-Odrzutowiec z roku 1985, gdzie jest jeszcze szyba przednia starego typu z 6 studami. Zdecydowanie pilota łatwiej wsadzić do kabiny z szybą posiadającą dwa study, niż w pełni zabudowanej 6 studowej. Można tu po prostu zauważyć pewnego rodzaju ewolucję w projektowaniu klocków. Widać, że starano się ulepszać je na różne sposoby, które nie zawsze są od razu widoczne. Podobnie było choćby z wyżłobieniami na dolnej krawędzi płaskich klocków, aby łatwiej było je zdejmować. Tego nie było od początku, bo wcześniej gładkie klocki były w całości zabudowane. Tył kadłuba otwiera się poprzez dwa płaskie zawiasy zamontowane na dole i na gorze. Konstrukcja jest stabilna i mocna, a awarie związane z wykorzystaniem tych klocków są znikome.
Alternatywne konstrukcje
Jak przystało na dobry klasyczny zestaw nie mogło zabraknąć alternatywnych propozycji. Dzięki wykorzystaniu wielu standardowych klocków możliwy jest do wykonania ambulans, mała motorówka bądź nawet duży statek.