Pozwolę sobie tutaj opisać działanie i budowę torów 12V. Zestaw 7854 zawierał tylko 8 wewnętrznych szyn przewodzących prad, które łączyły się z zewnętrznymi szynami z zestawu LEGO-7850-1 z systemu 4.5V tworząc całość.
Tory
Tory proste
Jeden element torów prostych składa się z 6 klocków. Dwóch szyn
prostych, szyny wewnętrznej zasilającej oraz trzech klocków bazowych
łączących wszystko w stabilną całość.
Złożone
Podobnie jest z zakrętem, jednakże
tutaj trzeba pamiętać, że szyny są różnych rozmiarów, jako że
wewnętrzna siłą rzeczy musi być mniejsza. Łatwo jest odróżnić wewnętrzny
tor od zewnętrznego, jako że zewnętrzny posiada wyżłobienia, a
wewnętrzny jest gładki. Zazwyczaj budując miasto, tory z zestawu dowolnego pociągu nie są wystarczające. Jednakże to nie był kiedyś problem, bo tory
można było dokupić oddzielnie np. proste w zestawie LEGO-7850-1 oraz
Lego-7854-1.
Zakrzywione tory
Trzeba pamiętać, że
kolejki 12V muszą mieć dodatkowe pasy wewnętrzne do
zasilania, które były sprzedawane w oddzielnym zestawie.
Złożone
Dlaczego tak? Ponieważ poprzednie
kolejki nie były zasilane w ten sposób, a miały silniczki zamontowane
wewnątrz wagonu. Nie potrzebowały dodatkowych szyn wewnętrznych, a
jedynie zewnętrzne dla kół widoczne w zestawie 7850. Jeśli
chodzi o teraźniejszość, to sporo torów można kupić na serwisach
aukcyjnych. Jest wiele dostępnych torów, trzeba tylko pamiętać o
dodatkowej szynie zasilającej 12V. Proste szyny są zazwyczaj nawet 5x
droższe niż zakręty, ponieważ jak przychodzi co do czego, to głównie
potrzeba prostych szyn a nie zakrętów. Musi być przynajmniej jeden odstęp
prostych szyn przed zmianą kierunku jazdy na torach, inaczej kolejka może przewrócić się. To jednak nie wszystko, szyny wewnętrzne
12V potrafią mieć gniazda do podłączania zewnętrznych urządzeń jak np.
lampy pod latarnie. Dostępne są również rozgałęzienia jak np. zestaw
Lego-7856-1. Możliwości jest naprawdę wiele.